افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم درخشش خراسان رضوی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مشهدالرضا؛ غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌گیری از پساب در آبیاری فضای سبز مشهد با مشارکت بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های اقامتی مشهد طی افتتاحیه‌های هفته دولت شهروند خبرنگار | چالش‌های پارک حاشیه‌ای در خیابان فرهاد مشهد+ پاسخ کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: قرارگاه ساماندهی ساخت‌وساز شهری تشکیل شود تخریب دامنه شمالی و نوک قله اژدرکوه | جاده شمالی تیر آخر را به قلب اژدها زد! کارگر پاکدست فرودگاه مشهد کیف پول یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند +عکس گره کوهستان پارک شادی کورتر شد | با وجود آمادگی مدیریت شهری مشهد زمین پارک به سازمان دیگری واگذار شد شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد در کشور، رتبه‌ اول و در غرب آسیا، رتبه‌ سوم هوشمندسازی را دارد «کینیاز دابیژا»، سرکنسول روسیه تزاری در مشهد متهم ردیف‌اول واقعه به توپ‌بستن حرم رضوی اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه پاسخ گویی تلفنی مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد | چند کورس پاسخگویی برای سرویس مدارس گذر از بحران آبی با هم‌افزایی شهرداری مشهد و شرکت آب و فاضلاب علت اختلال در خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشارکت شهروندان، زمینه‌ساز توسعه شهر انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد برای سال پنجم
سرخط خبرها

افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم

  • کد خبر: ۳۵۷۳۳۳
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۷
افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: تلاش کردیم افزایش نرخ سرویس مدارس در حد میانگین نرخ تورم باشد و سعی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی، تغییری نکند؛ مگر اینکه شرایط خاصی حاکم شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی چایچی‌مطلق امروز، ۱۸ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع سرویس مدارس، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مصوب سال ۱۴۰۲ بحث سرویس مدارس از مدارس و آموزش‌وپرورش به شهرداری منتقل شد.

وی افزود: از سال تحصیلی گذشته، سرویس مدارس را اجرا کردیم و عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشتیم، اما ایراداتی هم بود. برای سال تحصیلی جاری (۱۴۰۵ ـ ۱۴۰۴) سعی کردیم با بررسی ایرادات و ریشه‌یابی مشکلات، این مسائل را در سال جاری کمتر کنیم.

چایچی‌مطلق با بیان اینکه تا این لحظه، ۴۱ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز در سامانه «سپند» ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: باوجود اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ شهریورماه بود، اما به دلیل برخی مسائل و چالش‌ها، امروز سامانه باز است و افرادی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، امروز می‌توانند مراجعه کنند. ما این تقاضا‌ها را به شرکت‌ها تخصیص می‌دهیم.

برآورد امسال ما از تقاضای سرویس مدارس حدود ۷۰ هزار مورد است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: فراخوانی برای شرکت‌ها به صورت عام و ملی انجام شد، ۸۶ شرکت متقاضی ارائه خدمات بودند که پس از ارزیابی شرکت‌ها درنهایت ۴۵ شرکت اصلی و ۵ شرکت رزرو انتخاب شدند. برآورد امسال ما از تقاضای سرویس مدارس عادی و مدارس خاص حدود ۷۰ هزار مورد است که به شرکت‌ها تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: شرکت‌ها باید در مدت زمان کوتاهی نسبت‌به ثبت‌نام اولیا و ثبت تقاضا اقدام کنند. بعد از این، موضوع سرویس‌بندی است که باید گروه‌بندی کرده و به اولیا اطلاع‌رسانی کنند. در این مرحله، معرفی شرکت به ولی باید انجام شود که از روز شنبه، اطلاعات شرکت‌ها آماده است. بعد از آن، ولی باید به شرکت مراجعه کند و ثبت‌نام را انجام دهد. حتماً باید قراردادی بین ولی و شرکت منعقد شود که یک نسخه از قرارداد متعلق به ولی دانش‌آموز است.

چایچی‌مطلق با اشاره به اینکه موضوع دیگر بحث نرخ سرویس مدارس است، تصریح کرد: یکی از چالش‌ها در سال گذشته این بود که نهایی‌شدن نرخ زمان‌بر شد و والدین اعتقاد داشتند نرخ برایشان مقرون‌به‌صرفه نیست؛ بر این اساس، مجدد نرخ‌ها را به‌روزرسانی کردیم و با همراهی خوب شورای شهر در بهمن‌ماه هم‌زمان با تصویب بهای خدمات تاکسیرانی، بهای خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی نیز مصوب شد.

افزایش نرخ سرویس مدارس در حد میانگین نرخ تورم است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: تلاش کردیم افزایش نرخ سرویس مدارس در حد میانگین نرخ تورم باشد. نرخ‌ها در ۲۵ ردیف بر حسب مسافت و نوع خودرو مشخص شده و سعی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی تغییری نکند، مگر اینکه شرایط خاصی حاکم شود و تغییری اتفاق بیفتد که شاخص و اثرگذار باشد. نرخ‌ها در درگاه سازمان و سایت شورا قابل دسترس است. برای برخی نواحی که ازدحام ترافیک دارند، مقداری افزایش داریم که برای نواحی ۲، ۵ و ۷ به میزان ۱۰ درصد و برای نواحی ۳، ۴ و ۶ به میزان ۲۵ درصد ضریب ترافیک محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طی سال ممکن است شکایات، گزارشات یا مسائلی باشد که والدین می‌توانند به دو طریق شکایات خود را منتقل کنند؛ روش اول، سامانه ۱۳۷ و روش دیگر، واحد پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندی در سازمان با شماره تلفن‌های ۳۳۴۴۸۱۴۷ تا ۴۹ است. ما ظرف مدت کوتاهی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

چایچی‌مطلق گفت: در زمینه پرداخت هزینه سرویس مدارس، امکان قسط‌بندی تا سه قسط گذاشتیم که باید ۴۰ درصد را نقدی و سه قسط را در نیمه آبان، نیمه آذر و نیمه بهمن پرداخت کنند؛ در نهایت باید در نیمه اول بهمن‌ماه تسویه صورت گیرد. تمام بهای خدمات را تا نیمه بهمن‌ماه از ولی دریافت می‌کنیم، اما کل وجه توسط شرکت قابل‌برداشت نیست. با بانک‌ها تعامل کردیم تا پرداخت به شرکت منوط به مجوز سازمان باشد، پول مسدود است و ماه به ماه بر مبنای عملکرد و مجوز سازمان، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه علت عمده چالش‌های احتمالی والدین به‌خاطر ثبت‌نام دیرهنگام است، عنوان کرد: شرکت نمی‌تواند منتظر افرادی که دیر ثبت‌نام می‌کنند، بماند و روز قبل یکم مهرماه، سرویس‌بندی را انجام دهد؛ بنابراین سرویس‌ها تشکیل می‌شود و بعد از آن افرادی که ثبت‌نام می‌کنند جزو مسیر پراکنده هستند؛ پس نمی‌توان گروه تشکیل داد، در نتیجه باید منتظر باشند تا گروه تشکیل شود یا اگر تعداد کم باشد و مجبور شوند به طور مثال دو نفر را قبول کنند، باید هزینه نفر دوم پرداخت شود.

والدینی که موفق به ثبت‌نام سرویس مدارس نشدند، امروز به سامانه سپند مراجعه کنند

وی افزود: قطعاً امسال در زمینه تأمین خودرو، چالشی نخواهیم داشت، تنها ممکن است در حوزه مسیر‌های متفاوتی که شکل می‌گیرد، چالش داشته باشیم، بنابراین اگر خانواده‌ها اقدام نکرده‌اند، حتماً امروز در سامانه سپند ثبت‌نام کنند و اگر موفق نشدند، به شرکت‌های مشخص‌شده مراجعه نمایند.

چایچی‌مطلق بیان کرد: سرویس مدارس تابع بازار عرضه و تقاضا است. ما ناترازی در برخی مناطق را تراز می‌کنیم. به طور مثال برخی راننده‌ها در مناطق شلوغ فعالیت نمی‌کنند، پس شرایطی را اعمال می‌کنیم تا جبران تأخیرات داده شود. تلاش کردیم با سیاست‌گذاری روی نرخ جبران کنیم. موضوع دیگر این است که برخی مکان‌ها مطلوبیت کمتر و برخی مطلوبیت بیشتری دارند؛ بنابراین ترکیب می‌کنیم تا پوشش کاملی‌تری در سطح شهر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: یکی از اشکال خوب در سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی، استفاده از والدین بوده که اولین و آخرین مسافر این سرویس‌ها فرزند خودشان است؛ بنابراین از نظر امنیت، بهترین نمونه است، البته باید مانند سایر رانندگان گواهی سلامت از سازمان دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه جنسیت، طبق آیین‌نامه عمل می‌کنیم که راننده سرویس مدارس متوسطه دختران حتماً باید خانم باشد، اما برای مقاطع دیگر، باید خانم یا در صورت مردبودن، متأهل باشد. همچنین سعی می‌کنیم مقطع تحصیلی دانش‌آموزان در یک سرویس یکسان باشد.

چایچی‌مطلق درخصوص تاکسی‌های ون و مشکلات واگذاری آن‌ها تصریح کرد: در این زمینه، قراردادی بین وزارت کشور و شرکت ایران‌خودرو برای تأمین تعدادی ناوگان ازجمله ناوگان ون شکل گرفت. ما در شهرداری تلاش کردیم از این قرارداد سهم خوبی داشته باشیم، بنابراین برای ۱۳۰ دستگاه درخواست دادیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از آن، اعلام شد که باید ۳۰ درصد بها را پرداخت کنیم که توسط شهرداری پرداخت شد. سال اول، ۴۰ خودرو تحویل و پیگیری شد که توانستیم پلاک بگیریم. ۹۰ دستگاه دیگر را نیز تحویل گرفتیم و پلاک کردیم. در اقدامی بزرگ توانستیم سند مالکیت کل ۱۳۰ دستگاه را تحویل بگیریم و الان تنها شهری که سند و پلاک خودرو‌ها را دارد، شهرداری مشهد است، اما این‌ها قابلیت واگذاری نداشت.

وی اضافه کرد: اعلام شد هر شهرداری به اندازه ۳۰ درصدی که داده، خودرو تحویل بگیرد که معادل ۴۹ دستگاه است و الباقی عودت داده شود که عودت آن به‌صلاح نبود. مکاتبه کردیم و در نهایت پذیرفتند ۸۱ دستگاه عودت نشود، اما ۴۹ دستگاه واگذار شود. قرار شد ۴۹ دستگاه را در سال ۱۴۰۴ با قیمت سال ۱۴۰۱ واگذار کنیم و نفع شهری هم ببریم و اینکه ناوگان فرسوده اسقاط شود. در نهایت امسال ۴۹ دستگاه متعلق به خودمان را تحویل دارندگان ناوگان ون فرسوده کردیم، اما برای ۸۱ دستگاه کماکان در حال مذاکره هستیم. ۲۵۰ دستگاه ون در مشهد فعال است که تعداد زیادی فرسوده بود و الان ۴۹ دستگاه حدید از این طریق تزریق شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->